[HOTEL] Concorde Hotel at Orchard Road Singapore

September 25th, 2017 – September 28th, 2017.

Finally, I visited Singapore again. Hooray. It was hard to find hotel when you stayed in so many kind of hotels. But, after some considerations, we chose to stay at Concorde Hotel. Actually my sister stayed there and she didn’t really like the place. But after that her hubby stayed there after renovation, and he said the hotel was in a better condition. So, there we were at Concorde Hotel.

IMG_5895

A 5-minute walk from the Somerset and Dhoby Ghaut MRT Stations, the Concorde Hotel Singapore is a 10-minute train ride from Little India and Chinatown. It is a 25-minute drive from Changi International Airport. The lobby was spacious. A little bit old school, but still lovely. When we came the lobby was full of people. We checked-in and after finished our welcome drinks, we went right away to the room. We were too tired, and hungry. LOL. But hubby still had to go to office. Poor him.

IMG_5737 IMG_5707 s IMG_5706

Concorde Hotel Singapore is pleased to announce that we have completed a major makeover for all our guestrooms. After a nine-month long refurbishment, we are finally ready to unveil our brand new rooms, which are transformed to cater to the needs of today’s modern travellers. The new changes include our completely renovated bathrooms, new wallpapers, lighter hues, improved in-room lightings, bedside USB charging points, brand new carpets and a range of other upgraded amenities.

Executive Double Room

Room Size 31 m². This newly renovated air-conditioned room features a minibar, a sofa and an en suite bathroom. It includes complimentary use of a mobile device with unlimited 3G access, local calls and international calls to selected countries.

Room Facilities:
• Minibar
• Safe
• Telephone
• Air conditioning
• Hairdryer
• Desk
• Free toiletries
• Slippers
• Cable channels
• Carpeted
• Flat-screen TV
• Sofa

I loveeeeeee the room. It’s not very spacious, but very comfortable. And the mini bar was free!!! Roarrrrrr! And the “handy” gadget was super cool! We could bring it to everywhere, used it for free, everything was free! WOW! And the bathroom amazingly huge. I took a shower every time I could hahahaha.. Trust me. You don’t wanna come out too quickly from the bathroom. LOL.

IMG_4203 IMG_4204 IMG_5710 IMG_5711 IMG_5714 IMG_5712 IMG_5713 IMG_5715 IMG_5717 IMG_5724 IMG_5721 IMG_5723 IMG_5722 IMG_5716 IMG_5739 IMG_5719 IMG_5718

I recommended Concorde Hotel for their nice bedroom, free minibar *wink wink* and their friendly staffs. Pssst, my sister told me that their breakfast was great. Next time I think I will try their breakfast. Wait for us, Concorde!

Concorde Hotel
100 Orchard Road
Singapore 238840
Phone: +65 6733 8855
IG: @concordehotelsg

Advertisements

[SINGAPORE] WANNA CUPPA at New Bridge Rd Clarke Quay Singapore

September 27th, 2017. After a nice bakuteh breakfast, I stopped by at WANNA CUPPA, just beside the restaurant. I didn’t know anything about this coffee shop. My sister told me that she wanted to go there on her last trip to Singapore, but didn’t have a chance.

IMG_5910

Inspired by the 1920s Gatsby glamour, WANNA CUPPA creates a unique environment for customers to come and relax in an atmosphere of a secret garden. WANNA CUPPA provides our customers with a great ambience with smooth-jazz music and fresh bouquets of floral arrangements. Designed by Enpuro, an architect and interior designer based in the UK, WANNA CUPPA features fresh interpretations of the classic art deco 1920s designs.

Actually, I wonder why nobody ever tell me about WANNA CUPPA. But, I still visited the place, since it was raining and I didn’t have anywhere to go. When I came inside, I really felt the atmosphere like they wrote on their website. Atmosphere of a secret garden. After some times, I saw people come and go. And it seemed they were really enjoyed the coffee shop.

IMG_5911 IMG_5909 IMG_5900 IMG_5902 IMG_5904 IMG_5905 IMG_5906 IMG_5901 IMG_5903

Latte $ 5.50

One big cup of latte served with a delicious petite biscuit. WANNA CUPPA serves award-winning Signature Blend coffee beans from Justin Metcalf World Barista JudgeTM. Definitely a perfect time to drink a perfect coffee at that rainy moment.

IMG_5912

Ondeh Ondeh Cake $ 7.90

Love the ondeh ondeh cake. It’s a fluffy pandan sponge layers, sandwiched with a rich sweet gula melaka (palm sugar) mixture and finished off with a smooth coconut buttercream. Served with a sprinkle of gula melaka sugar crumbs and grated coconut on top. I found it not too sweet. Perfect companion for my latte.

IMG_5916 IMG_5915

Next time I go to Singapore I will visit this place for their savoury food. Please hubby take me there soon!

WANNA CUPPA
15 New Bridge Road
Clarke Quay
Singapore 059385
Phone: +65 6816 2494
IG: @wannacuppasg

[SINGAPORE] Coffeesmith at Orchardgateway Orchard Rd Singapore

September 26th, 2017. When we visited Orchardgateway, I asked my friend, Arnest, to meet us there. He brought his girlfriend and introduced us. Nice to meet you Novie. After a quick dinner, we visited the new coffee shop there. Coffeesmith.

IMG_5878

Our name coffeesmith is derived from the English suffix -smith, which means that someone is a skillful craftsman of one’s product. Our finest Arabica beans are blended-or say “crafted” -carefully for the true coffee lover in you. Enjoy our rich, delightful coffee pleasure by coffeesmith!

Korean coffee chain Coffeesmith opened in Singapore at Orchardgateway. They served selection of coffee, frappe, draft beers, brunch items, waffles and cakes. Comfortable seats all around the coffee bar. Well, we didn’t order much, so it will be a very simple review.

IMG_5876 IMG_5885 IMG_5884 IMG_5883 IMG_5877 IMG_5886 IMG_5890 IMG_5889 IMG_5888 IMG_5887 IMG_5882 IMG_5879 IMG_5881 IMG_5880

Chamomile Tea $ 6.90

Funny thing happened. Arnest and Novie ordered Caramel something, and they gave them Chamomile Tea. LOL.

IMG_5893

Cafè Latte $ 6.50

Super huge cup! A little bit too strong for me, but the after taste was good. I couldn’t finish the cup hahaha..

IMG_5891

Coffeesmith
#01-09A Orchardgateway
277 Orchard Rd
Singapore 238858
Phone: +65 8399 7900
IG: @coffeesmith_singapore

[SINGAPORE] Lady M Scotts Square at Scotts Road Singapore

September 26th, 2017. Before Nicholas went home, we stopped by at Lady M Scotts Square. It was their latest outlet, I guess. We walked quite far from Shaw Centre to Scotts Square. Hmmm.. worked out time!

IMG_5856

Combining French pastry techniques with Japanese etiquette of precision, Lady M® Confections prides itself on creating the freshest and finest cakes and confectionary delights. Since opening its first 600sq ft cake boutique in New York’s Upper East Side in 2001, Lady M® has assembled a phenomenal little black book of fans state-side, from the likes of domestic goddess Martha Stewart, to Supermodel Linda Evangelista and Japanese fashion designer, Issey Miyake.

Not-so-big outlet at Scotts Square, Lady M made me stunned with the appearance. Classic, elegant, classy, beautiful, and so on, and so on. A lovely ambiance for afternoon tea with cakes was created by the modern and minimalist interior.

IMG_5857 IMG_5854IMG_5849 IMG_5855 IMG_5848 IMG_5847 IMG_5853 IMG_5860 IMG_5852 IMG_5851 IMG_5858 IMG_5859

Rose Mille Crepes $ 9.50
(SCOTTS SQUARE EXCLUSIVE)

Paper-thin handmade crepes layered with rose flavoured pastry cream, garnished with sweet rose jelly and edible rose petals.

Very beautiful presentation, with super delicious flavour. Their mille crepes were always my favourite. When Nicholas told me about their Rose Mille Crepes, I kinda forced him to take me there hahahaha.. And, it was fantastic! Layers of crepe with luscious cream and sprinkled with roses. Heaven!

IMG_5846

Definitely will be back again. Lady M! Addictive!

Lady M
Scotts Square
6 Scotts Road #01-06/07
Singapore 228209
Phone: +65 6443 5717
IG: @ladymsg

[SINGAPORE] Tarte by Cheryl Koh at Shaw Centre Scotts Rd Singapore

September 26th, 2017. When in Singapore, I met Nicholas Tan @stormscape. OMG OMG OMG! I admired him so much. He’s very nice, and after our Takashimaya’s journey, he took me to Tarte by Cheryl Koh. Yaaaay.

IMG_5829

One of life’s greatest gastronomic indulgences can be found at Tarte by Cheryl Koh, a spin-off by the Les Amis Group with Les Amis restaurant’s pastry chef Cheryl Koh, which opened in April 2015. In a span of a year, Chef Cheryl was awarded ‘Asia’s Best Pastry Chef’ in the Asia’s 50 Best Restaurants awards in 2016.

Located in Shaw Centre, Tarte side by side with Caveau Bar. We can take away the cake or sitting at Caveau Bar, kinda obtaining their tables, and order drinks. Tarte itself is a petite cakeshop with lovely frames on the wall. Tarte by Cheryl Koh is the Les Amis group’s pâtisserie in Singapore. I wonder if they will come to Indonesia. Hmmm..

IMG_5837 IMG_5835 IMG_5838 IMG_5834 IMG_5836 IMG_5833 IMG_5831 IMG_5830 IMG_5832

Earl Grey Tea Latte $ 6.00

It was Nicholas’ order, and I didn’t try it. But Nicholas said it’s good.

IMG_5839

Latte $ 5.50

My latte. Better latte than never hahaha. Love the latte art. Beautiful. Tasted mild with milky texture. Just perfect for my taste bud. Served in big cup, I was very satisfied with the size and the flavour LOL.

IMG_5842

Ardèche Chestnut $ 10.00

Ardèche Chestnut with vanilla cream and dark rum

Nicholas chose this one. It was sooooooo delicious. The chestnut mixed perfectly with the vanilla cream and dark rum. Ardèche is the largest chestnut-producing department in France, with nearly 5,000 tonnes a year. I just found out about the chestnut. Cool! I think everybody loves chestnut. Actually they can put an addition of dark rum to the tart. I prefer more. LOL. The texture of the tart was priceless. Perfect.

IMG_5841

Lemon Meringue $ 10.00

Fresh lemon curd topped with meringue

I chose this one. Love the sweet and sour flavour in this tart. Well, I always loved lemon meringue in everything. Cake, tart, pie, everything. This cripsy base tart is bursting with fresh lemon taste and a sweet, creamy fluffy meringue on top. It was to die for.

IMG_5840

Thank Nicholas for taking me there. Great job Tarte!

Tarte by Cheryl Koh
1 Scotts Rd
#01-12 Shaw Centre
Singapura 228208
Phone: +65 6235 3225
IG: @tartebycherylkoh

[SINGAPORE] Descendants of Dragon Chicken Rice at Cavenagh Rd Singapore

September 25th, 2017. Yeah, it’s been 3 months ago LOL. Like I said all the time, I was very very busy with everything. I went to Singapore with hubby. He worked, I shopped. LOL. We stayed at a hotel in Orchard Rd. I will tell you later about the hotel. And, I found out that we stayed near street food at Cavenagh Rd, and I went there before with my friends. I was very happy since I loved the food there. It was when I found Descendants of Dragon Chicken Rice.

IMG_5734

It was actually a stall. Not a fancy one, of course. It’s like food court but outdoor. Cool, aight? The funny thing, we could see birds stealing leftover food hahaha..

IMG_5736 IMG_5735 IMG_5732 IMG_5731 IMG_5733

Roasted Pork Rice $ 5.00

Hubby’s order. Crispy crunchy tender juicy roasted pork. Hmmm.. yummy. Succulent pork with fragrant seasoned sauce and warm rice. They roasted the pork perfectly so it’s tender and juice on the inside and browned and crunchy on the outside.

IMG_5725

Char Siew Rice $ 5.50

My favourite!! Sticky, sweet, savory and deliciously perfect with steamed rice. Think about such a tender, melt-in-your-mouth meat with well-seasoned sauce. Char Siew literally means fork roast. ‘Char’ being fork and ‘siew’ being roast. I was named after the traditional cooking method for the dish: long strips of seasoned boneless pork are skewered with long forks and placed in a covered oven or over a fire. Unique. Deliciously unique. Addicting! Trust me. You should try it when in Singapore.

IMG_5727

Descendants of Dragon Chicken Rice
22 Cavenagh Rd
Singapore