Kembang Tandjoeng at Batik Semar Tomang Raya Grogol Jakarta

August 11th, 2018. Pertama kali nih gw mampir ke Kembang Tandjoeng. Ternyata satu lokasi dengan Batik Semar di Tomang situ. Nah kalo Batik Semar kayanya gw sering liat kalo pas lewatin Tomang. So, gampang buat gw nyari tempatnya. Pas banget hari itu kosong, jadi sekalian mampir deh ke tempat laen, baru ke Kembang Tandjoeng. LokasinyaContinue reading “Kembang Tandjoeng at Batik Semar Tomang Raya Grogol Jakarta”

Gandaria Indonesian Heritage Cuisine at Gandaria 1 Jakarta

July 28th, 2018. Waktu pembukaan, uncle gw yang berteman dengan ownernya, ngajak gw ke Gandaria resto ini. Tapi gw gak bisa datang. Tapi karena tempat baru, jadi gw emang nyari waktu juga buat ke sana. Kebetulan hari itu pas mo nonton di imax Gancit. Gw blg hubby, mo mampir gak. Hubby ok tuh, jadi gwContinue reading “Gandaria Indonesian Heritage Cuisine at Gandaria 1 Jakarta”

Madame Delima at Cikini Menteng Jakarta

July 24th, 2018. Sejak Madame Delima buka di Cikini, gw udah plan buat mampir, tapi belon dapet waktu yang tepat. Eh pas banget kemaren diajakin ke sana. Gw nongol deh bareng Cindy. Pas kebetulan memang ada acara deket2 situ. Yawdah sekalian mampir deh. Begitu sampe di depannya, suka banget sama parkirannya yg luas hahaha. PasContinue reading “Madame Delima at Cikini Menteng Jakarta”

Bunga Rampai at Teuku Cik Ditiro Menteng Jakarta

July 24th, 2018. Setelah batal ke Bunga Rampai seminggu sebelumnya, akhirnya gw mampir juga. Kali ini gw ngajak Cindy yang kebetulan nganggur gak ada acara. Gw inget dulu sekali doank ke Bunga Rampai pas acara launching kulkas dari salah satu merk ternama. Ternyata sudah sempat renovasi dari sejak itu. Gw baru ngeh kalo ternyata merekaContinue reading “Bunga Rampai at Teuku Cik Ditiro Menteng Jakarta”

ParaBumbu at Ruko Magnetica Square Cikarang Bekasi

July 9th, 2018. Belum lama buka, ParaBumbu adalah restoran makanan Indonesia, hasil kerjasama dari 3 orang sahabat. Hari Senin yang cerah itu, gw dan Cindy main2 ke Cikarang untuk mencoba masakan2 dari resto itu. Perjalanan lancar, tidak ada macet yang mengganggu. Kurang lebih 1 jam lah di jalan. Jam 11 kurang sudah sampai di sana.Continue reading “ParaBumbu at Ruko Magnetica Square Cikarang Bekasi”

Eastern Opulence at Cipaku I Wijaya Dharmawangsa Jakarta

March 23rd, 2018. It’s been a while since Eastern Opulence invited me to come to their place. I was very busy at the time, but I think, better visit them before I go to Japan. So, when they asked me (for a million times hahaha) that morning, I said, “How about today’s lunch?” And theyContinue reading “Eastern Opulence at Cipaku I Wijaya Dharmawangsa Jakarta”

SOULFOOD Jakarta at Gunawarman Senopati Jakarta

February 26th, 2018. This morning I didn’t have anything to do. But my friend, Cindy, reminded me, “Don’t you have plan to go to a restaurant at Pacific Place with Aline?” OMG! I totally forgot to give confirmation to the restaurant hahaha. So, I had to reschedule, and finally planned to go to their otherContinue reading “SOULFOOD Jakarta at Gunawarman Senopati Jakarta”

SERASA Coffeetaria at Cibulan Raya Senopati Jakarta

January 2nd, 2018. End of November 2017, I saw SERASA Coffeetaria profile on their IG account, telling people that they will open for public early December. But, I didn’t have a chance to go there until the day. Thank you Aline for having fun with me. SERASA is a combination of a coffee shop andContinue reading “SERASA Coffeetaria at Cibulan Raya Senopati Jakarta”

Agneya Restaurant at Wijaya Dharmawangsa Jakarta

December 7th, 2017. I knew about Agneya Restaurant around November when they just opened. So when I had a chance to visit the new place, I was very happy. We almost missed the place. Then I realized, it was previously a restaurant with bird cages in front of the place. Turned out that restaurant wasContinue reading “Agneya Restaurant at Wijaya Dharmawangsa Jakarta”

Senyum Indonesia at Teluk Betung Thamrin Jakarta

May 16th, 2017. I planned to visit Senyum since Cindy told me about this new place. But since Cindy isn’t working in Thamrin area, it’s a little bit hard to make an appointment with her LOL. So, when Lisha asked me to visit the place with her, I told Cindy about it, and Cindy said,Continue reading “Senyum Indonesia at Teluk Betung Thamrin Jakarta”