[HOTEL] Kartika Chandra – Executive Suites

March 9th, 2019. – March 10th, 2019

Menjelang ultah suami, gw kasi prebirthdaygift deh, nginep di Hotel Kartika Chandra hahaha. Hotel lama ini, tapi kaga pernah nginep gw. Makanya penasaran kan, apalagi katanya udah renovasi segala. Gak jauh juga dari apartemen, jadinya seneng2 aja hubby. Kami berdua emang seneng nginep hotel sebagai variasi hidup hahaha.

LOBBY

Executive Suites

Executive suites are beautifully decorated with contemporary styling and warm tones throughout, to create an atmosphere of warmth, perfect for relaxation and indulgence. Living Room and Sleeping Room with a connecting door, wall to wall Carpeted.

Room size: 47.96 sq.m.
Bed(s): 1 Double Bed
View: City, Swimming Pool
Room Features:
Individual Air conditioning
Living room with sofa
Pantry with Microwave and Refrigerator
Spacious Bathroom with Bathtub and separate shower
LED Television
In room safe
Coffee/tea maker
Minibar
Satellite/cable TV
Complimentary bottled water
Non smoking rooms
Working desk
Complimentary Wi-Fi internet access
Maximum capacity for 3 persons with additional 1 extra bed

Kamarnya luas banget. Ada ruang tamu juga. Seneng banget pas masuk. Gw sempet ajak adik gw datang dengan istri dan Asher, kesayangan gw. Ih seneng mereka dinner bareng di ruang tamu. Ranjangnya enak, gak terlalu empuk dan gak terlalu keras. Gede banget. Gw en hubby tidur nyenyak banget. Hehehe. Banyak yang bilang kalo hotel ini hotel tua, tapi gak serem kok. Gw en hubby nyaman2 aja.

                          B

SWIMMING POOL

BREAKFAST

The finest Indonesian and international cuisine serve all for you. Every dish is prepared with “Gusto” and delicacy by our prominent chef. Have a breakfast buffet and the best Indonesian food in Jakarta only at Prambanan Café. The ambience is pleasing enchanting perfect for entertaining guests or intimacy dining. We serve the buffet lunch or dinner from Monday to Friday for Breakfast 5 am – 10 am lunch 12 noon – 3 pm, and dinner 6 pm – 10 pm. Open Daily 5 am – 11 pm. Menu Buffet & A la Carte. Located on the lobby hotel with capacity 125 seats.

Untuk breakfastnya, kebetulan hari itu banyak yang pake cabe2an. Hihihi. Gw sama hubby kan kurang suka ya segala cabe2an, jadi akhirnya kita nyari2 menu yang gak berhubungan dengan cabe atau sambal. Kenyang2in deh makan yang kaya gitu. LOL. Untung masi ada beberapa menu yang bisa dinikmati. Kue2nya enak2 juga hehehe.

#ONTHETABLE

Thank you Hotel Kartika Chandra for the lovely staycation.

Hotel Kartika Chandra
Jl. Gatot Subroto, Jakarta
Phone: +62 21 5205000, +62 21 5250808
IG: @kcjakarta

Advertisements